- This wydarzenie has passed.
KFM 2024 – koncert Wieniawski Piano Trio
16 marca godz. 17:00 - 18:30
35PLNKFM 2024 – koncert Wieniawski Piano Trio
Zapraszamy na kolejną edycję Konarzewskiego Festiwalu Muzycznego, który odbędzie się w marcu 2024. W tym roku trwać będzie ponownie przez dwa weekendy. W sali widowiskowej w Konarzewie będziemy gościć zarówno solistów jak i większe zespoły muzyczne.
Organizatorem Festiwalu jest Gminna Biblioteka Publiczna i Centrum Kultury w Dopiewie we współpracy z Urzędem Gminy Dopiewo oraz Panem Przemysławem Witkiem
Program Festiwalu:
16.03.2024, godz. 17.00 – Wieniawski Piano Trio
17.03.2024, godz. 17.00 – Anna Lasota – sopran, Oskar Stabno – fortepian
23.03.2024, godz. 17.00 – Jarosław Thiel – wiolonczela barokowa, Soliści Wrocławskiej Orkiestry Barokowej
Cennik biletów:
Bilet na jeden wybrany koncert: 35,00zł
Bilet weekednowy (dotyczy 16-17.03): 60,00zł
Karnet melomana: 80,00zł
Bilety do nabycia w CK w Dopiewie oraz online na www.bibldop.pl/bilety
WIENIAWSKI PIANO TRIO
Tomasz Kulisiewicz – skrzypce
Zofia Kulisiewicz – wiolonczela
Przemysław Witek – fortepian
Zespół powstał w 2019 roku i specjalizuje się w wykonywaniu zapomnianych dzieł polskiej muzyki kameralnej. Muzycy przywrócili polskiej publiczności Trio fortepianowe G-dur op. 40 Józefa Wieniawskiego, wykonując je podczas koncertu inaugurującego działalność zespołu. To właśnie postać tego kompozytora, brata o wiele bardziej znanego Henryka, przyjęli jako patrona, ponieważ jest on doskonałym przykładem niezwykle utalentowanego polskiego twórcy, którego dzieła są mało znane i rzadko wykonywane, a niezwykle wartościowe. Właśnie takie kompozycje pragnie popularyzować zespół podczas każdego ze swoich koncertów.
Tomasz Kulisiewicz – koncertmistrz Polskiej Opery Królewskiej w Warszawie oraz Filharmonii Częstochowskiej. Jest róweniż członkiem Wrocławskiego zespołu solistów Ricordanza oraz zespołów European Vivaldi Players, Festival Orchestra Berlin oraz Baroque Orchestra Berlin, z którymi regularnie występuje w Filharmonii Berlińskiej. Posiada rozległy repertuar solowy jak i kameralny obejmujący muzykę od baroku do XXI w. W 2013 r. z jego inicjatywy powstał zespół Wratislavia Ensemble, specjalizujący się w wykonywaniu muzyki kameralnej. Jest również altowiolistą Diverso String Quartet, kwartetu smyczkowego stawiającego sobie za cel promocję muzyki polskiej. W kręgu jego zainteresowań oraz pasji jest aranżowanie oraz komponowanie muzyki do przedstawień teatralnych i musicali. W 2010 r. ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie skrzypiec doc. Barbary Śliwickiej-Wysockiej. Grę skrzypcową doskonalił również na wielu kursach mistrzowskich m.in. z I. Heandel, P. Reichertem, D. Stabrawą, prof. K.A. Kulką, P. Tarcholikiem oraz prof. J. Tomesem. Jako muzyk orkiestrowy współpracował z wieloma czołowymi orkiestrami w Polsce, m.in. z Sinfoniettą Cracovią, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Filharmonią Wrocławską, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Przemyską Orkiestrą Kameralną. Współpracował m.in. z takimi dyrygentami jak P. Mccreesh, K. Penderecki, M. Vengerow, J. Kasprzyk, S. Bevier, M. Pijarowski. Doświadczenie orkiestrowe zdobył pracując jako muzyk solista Filharmonii Sudeckiej, zastępca koncertmistrza Opery Wrocławskiej oraz koncertmistrz Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Tomasz gra na skrzypcach C. G. Testore 1740
Zofia Kulisiewicz – wiolonczelistka zespołu Diverso String Quartet, Wieniawski Piano Trio oraz zastępca koncertmistrza Filharmonii Częstochowskiej jest zdobywczynią wielu nagród na konkursach międzynarodowych dla solistów i zespołów kameralnych. Były to m.in: III Międzynarodowy Konkurs Muzyki Polskiej w Rzeszowie, Międzynarodowy Konkurs Zespołów Kameralnych im. Ludwiga van Beethovena w Lusławicach, Międzynarodowy Konkurs Kwartetów Smyczkowych im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. A. Prochazku (Słowacja), Hirsh Prize (Wielka Brytania) oraz Sir John Barbirolli Cello Prize (Wielka Brytania). W 2014 roku wraz z Diverso String Quartet została członkiem programu Live Music Now w Berlinie. W marcu 2015 za osiągnięcia artystyczne otrzymała stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego “Młoda Polska”. W pandemicznym roku 2020 otrzymała stypendium „Kultura w sieci”, promując polską muzykę XX wieku. W latach 2012-2014 Zofia była asystentką podczas Międzynarodowej Akademii Zespołów Kameralnych Pro Corda (Wielka Brytania). Jej sukcesy dydaktyczne przyczyniły się do otrzymania posady nauczyciela w ramach Akademii. W 2022 roku Zofia obroniła tytuł doktora w dziedzinie sztuk muzycznych. Uczestniczyła w wielu międzynarodowych kursach muzycznych pracując z światowej sławy wiolonczelistami takimi jak Ralph Kirshbaum, Gary Hoffman, Hannah Roberts oraz Reinhard Latzko. Występowała jako solistka z North East Wales Sinfonia w Wrexham (Wielka Brytania), z Orchestra of Square Chapel w Halifax (Wielka Brytania), z Filharmonią Częstochowską, w ramach Dachsberg Proms w Austrii oraz regularnie koncertuje w Wielkiej Brytanii, Polsce i Niemczech. Zainteresowanie zarówno muzyką dawną, jak i muzyką współczesną przyczyniły się do współpracy Zofii z Rogerem Hamiltonem przy wystawianiu opery Xerxes Haendla w Manchesterze. Brała udział w wykonaniach światowych premier utworów Johna Manduella oraz Adama Gorba. Występowała na festiwalach Ribfest Music Festival w Wielkiej Brytanii, Sacrum non profanum, Emanacje i Festiwal Wiolonistyczny im. Bronisława Hubermana w Polsce oraz Malta International Arts Festival na Malcie, gdzie współpracowała z kompozytorem Arvo Pärtem. Regularnie występuje z takimi orkiestrami jak Halle, NEW Sinfonia oraz Zespołem Solistów Wrocławskich Ricordanza, który często koncertuje w Filharmonii Berlińskiej. Wspólnie z pianistką Katarzyną Wasiak oraz Diverso String Quartet zrealizowała cykl koncertów w Niemczech oraz Austrii w ramach przedsięwzięcia “Mieczysław Weinberg Projekt”. Sukces projektu zaowocował dofinansowaniem na tournee po Europie w drugiej połowie 2016 roku. W marcu 2018 roku ukazała się debiutancka płyta zespołu Diverso String Quartet z kompozycjami Karola Szymanowskiego, Grażyny Bacewicz oraz Andrzeja Panufnika. W 2019 roku wraz ze skrzypaczką Maximą Sitarz-Wawrzyniak oraz pianistą Przemysławem Witkiem założyła Wieniawski Piano Trio, zespół specjalizujący się w promowaniu zapomnianych dzieł polskiej muzyki kameralnej. Zofia ukończyła Poznańską Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną im. Mieczysława Karłowicza, otrzymując tytuł prymusa za osiągnięcia naukowe oraz artystyczne. W 2007 roku otrzymała stypendium na studia w Royal Northern College of Music w Manchesterze w klasie wiolonczeli Kariny Georgian. W 2012 ukończyła tam studia magisterskie z wyróżnieniem. Wraz z zespołem Diverso String Quartet ukończyła studia magisterskie na wydziale muzyki kameralnej na Universitaet der Kuenste w Berlinie w klasie sławnego Artemis Quartett. Członkowie zespołu są także absolwentami International Artist Diploma w Royal Northern College of Music w Manchesterze.
Przemysław WitekPianista urodzony w 1985 roku w Wałbrzychu. W 2009 roku ukończył z wyróżnieniem studia w klasie prof. Alicji Kledzik w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Studiował także w Universität der Künste w Berlinie oraz w Hochschule für Musik und Tanz w Kolonii. W roku 2009 rozpoczął pracę w macierzystej uczelni. W latach 2015-2017 odbywał staż artystyczny pod kierunkiem prof. Krzysztofa Jabłońskiego w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Od roku 2015, w którym otrzymał stopień doktora sztuki muzycznej, jest zatrudniony na stanowisku adiunkta w Katedrze Fortepianu Akademii Muzycznej w Poznaniu. Już w wieku dziewiętnastu lat zdobywał najwyższe laury na międzynarodowych konkursach pianistycznych: I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Rzymie (2004) oraz dwie Nagrody Specjalne na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym „Artur Rubinstein in memoriam” w Bydgoszczy (2004). Kolejne lata przyniosły mu I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Val Tidone (2005) i Racconigi (2006) we Włoszech, a także Nagrodę Specjalną na Międzynarodowym Konkursie Kameralistyki im. N. Rubinsteina w Moskwie (2007). Zwieńczeniem osiągnięć konkursowych Przemysława Witka były nagrody zdobyte w 2008 roku: I miejsce i Nagroda dla Najlepszego Wirtuoza na Konkursie im. Adilii Alievy w Gaillard we Francji oraz I miejsce i Nagroda dla Najlepszego Polskiego Pianisty na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym „Halina Czerny Stefańska in memoriam” w Poznaniu. Wyróżnienia te umożliwiły mu nagranie debiutanckiej płyty CD oraz rozpoczęcie działalności koncertowej w kraju i za granicą. Przemysław Witek występował z Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, a także z Orkiestrami Filharmonii Dolnośląskiej, Krakowskiej, Koszalińskiej, Lubelskiej, Sudeckiej, Szczecińskiej, Świętokrzyskiej oraz z Płocką Orkiestrą Symfoniczną. Współpracował z takimi dyrygentami, jak Agnieszka Duczmal, Marek Pijarowski, Paweł Przytocki, Jacek Rogala, Ruben Silva, Jakub Chrenowicz, Przemysław Fiugajski, Paweł Kapuła, Marko Ivanovič, Grigorij Krasko czy Mitsuyoshi Oikawa. Inaugurował sezon koncertowy Mozart Virtuoso Orchestra w Tokio (2017), Filharmonii Narodowej Czarnogóry (2013), Filharmonii Sudeckiej (2010), grał podczas Finału Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku (2009). Kilkakrotnie odbył tournée koncertowe w Chinach. Jako kameralista współpracował z Anną Marią Staśkiewicz, Katarzyną Budnik, Zofią Kulisiewicz, Januszem Wawrowskim, Marcinem Markowiczem, Bartoszem Worochem, Benedictem Klöcknerem oraz Jiřim Kabatem. Występował w największych miastach w Polsce, a także za granicą: w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Chinach, Singapurze, Arabii Saudyjskiej, Hiszpanii, Francji, Włoszech, Belgii, Niemczech, Szwajcarii, na Ukrainie, w Kazachstanie, Kirgistanie oraz w Rosji. Dokonał nagrań archiwalnych utworów Karola Szymanowskiego dla Radia Watykańskiego w roku 2004 i 2012. W marcu 2011 roku ukazała się jego debiutancka płyta „Décadence” z kompozycjami Szymanowskiego i Rachmaninowa, wydana przez Polskie Radio i Ponte Art Production. W roku 2014 dokonał światowego prawykonania i nagrania (Polskie Radio Lublin) III Sonaty fortepianowej (1958) Andrzeja Nikodemowicza, a także polskiego prawykonania oraz rejestracji utworów fortepianowych Mieczysława Weinberga – wydanych w 2017 r. przez Akademię Muzyczną w Poznaniu. W roku 2016 dokonał prawykonania Concerto alla polacca Mikołaja Hertla, skomponowanego na zamówienie 50. Jubileuszowego Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku.